ZNAJDŹ SZYBKO – Wyszukiwarka WSZYSTKICH produktów

PPK - Pracownicze Plany Kapitałowe


Termin szkolenia:
16-17 grudnia 2020r.
Miejsce szkolenia:
online
Koszt szkolenia:
650 zł. netto / 1os.

Korzyści

Od 1 stycznia 2020r. wchodzi tzw. PPK. Dzięki szkoleniu poznacie zasady skutecznego wprowdzenia polityki Pracowniczych Planów Kapitałowych w Państwa organizacji.

Program

I. Cel realizacji i ogólne założenia działania PPK

Cel realizacji i ogólne założenia działania Pracowniczych Planów Kapitałowych – PPK.

  1. Zasady tworzenia PPK.
  2. Współfinansowanie składek na PPK przez strony stosunku pracy.
  3. „Opieka” i nadzór państwa nad funkcjonowaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych.

II. Etapy i terminarz wdrażania PPK przez podmiot zatrudniający

Wdrażanie Pracowniczego Planu Kapitałowego (PPK) krok po kroku. Etapy i terminarz działań dla poszczególnych podmiotów zatrudniających.

  1. Objęcie działaniem ustawy o PPK
  2. Wybór instytucji finansowej.
  3. Zawarcie umowy o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK).
  4. Zawarcie umowy o prowadzenie PPK.
  5. Naliczenie i odprowadzenie pierwszych i kolejnych wpłat do PPK.
  6. Terminy wdrażania PPK przez poszczególne podmioty zatrudniające.

III. PPK w dobie koronawirusa

  1. Skutki przesunięcia terminów na wdrażanie PPK dla podmiotów 50+.
  2. Kogo obejmą zmiany w zakresie PPK wynikające z sytuacji epidemicznej?

IV. PPK – Wybór instytucji finansowej

  1. Wybór w porozumieniu z zakładową organizacją związkową (ZOZ) lub z reprezentantem osób zatrudnionych.
  2. PPK – kryteria wyboru instytucji finansowej.
  3. Podstawy polityki inwestycyjnej w ramach PPK (część udziałowa i część dłużna, inwestycje w waluty zagraniczne).
  4. Ostateczny termin na zawarcie porozumienia o wyborze instytucji.

V. Zawarcie umowy o zarządzanie PPK

  1. Sposób zawarcia umowy o zarządzanie Pracowniczym Planem Kapitałowym (generalnie elektroniczny).
  2. Moment zawarcia elektronicznej umowy o zarządzanie PPK.
  3. Czy trzeba zawrzeć umowę, jeśli wszyscy pracobiorcy złożą deklaracje rezygnacji?
  4. Obowiązkowe elementy umowy o zarządzanie PPK.
  5. Ostateczny termin zawarcia o zarządzanie PPK.
  6. Skutki nie zawarcia umowy o zarządzanie PPK przez pracodawcę.

VI. Nawiązanie umowy o prowadzenie PPK

  1. Postać zawarcia umowy o prowadzenie PPK i możliwość jej zmiany.
  2. Czy trzeba zawrzeć umowy o prowadzenie PPK jeśli wszyscy pracobiorcy złożą deklaracje rezygnacji.
  3. Obowiązkowe elementy umowy
  4. Ostateczny termin zawarcia umowy o prowadzenie PPK i wymóg zachowania przerwy 10 dni roboczych.
  5. Skutki nie zawarcia umowy o prowadzenie PPK przez podmiot zatrudniający.

VII. Wpłaty do pracowniczych planów kapitałowych

  1. Wpłaty podstawowe (obowiązkowe) i dodatkowe (dobrowolne) – ich wysokość oraz finansowane przez podmiot zatrudniający i uczestnika.
  2. Możliwość obniżenia wpłaty podstawowej przez „najuboższych” uczestników PPK – deklaracja w tej sprawie i jej skutki.
  3. Zasady różnicowania wpłat dodatkowych prze sąd i uczestników PPK – deklaracja uczestnika PPK o finansowaniu wpłaty dodatkowej i jej skutki.
  4. Technika ich naliczania z wynagrodzenia uczestnika PPK i odprowadzania na konto w PPK (podstawa wymiaru).
  5. Terminy dokonywania wpłat do PPK.
  6. Ulgi przysługujące z tego tytułu (rozliczenie na liście płac wynagrodzenia uczestnika PPK będącego pracownikiem i zleceniobiorcą).
  7. Moment powstania przychodu uczestnika z tytułu wpłat do PPK finansowanych przez sąd (interpretacja MF).
  8. Wykazywanie wpłat do PPK w dokumentach ZUS.

VIII. Preferencje z budżetu państwa

  1. PPK – Wpłata powitalna.
  2. Dopłata roczna dla uczestników PPK.

IX. Potrącenia z wynagrodzenia i zasiłków uczestników PPK

  1. Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia i zasiłków uczestników Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
  2. Ustalanie podstawy dokonywania potrąceń uczestników PPK będących pracownikami i zleceniobiorcami, w tym korzystającymi ze zwolnienia „zerowy PIT”.
  3. Obliczanie kwot wolnych od potrąceń z wynagrodzenia uczestników PPK będących pracownikami i zleceniobiorcami, w tym korzystającymi ze zwolnienia „zerowy PIT”.
  4. Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia uczestników PPK.

X. Podział środków PPK w razie rozwodu lub śmierci uczestnika PPK

  1. Podział środków PPK – małżonek mający rachunek PPK.
  2. Podział środków PPK – Małżonek niemający rachunku PPK.
  3. Osoby uprawnione w razie rozwodu lub śmierci uczestnika PPK.

XI. Wypłata transferowa i zwrot środków PPK

  1. Przypadki zastosowania wypłaty transferowej – przeniesienie zgromadzonych środków z jednego rachunku PPK na inny rejestr PPK.
  2. Skutki rozwiązań.
  3. Terminy i dokumentacja.

XII. Rozporządzanie środkami PPK przez uczestnika

Rozporządzanie środkami zgromadzonymi w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych przez uczestnika PPK.

  1. Rozporządzanie środkami PPK przed osiągnięciem 60 lat – na cele mieszkaniowe i w razie poważnego zachorowania.
  2. Rozporządzanie środkami PPK po osiągnięciu 60 lat – indywidualna lub w formie świadczenia małżeńskiego.
  3. Rozporządzanie środkami PPK – obsługa obu rozwiązań, terminy i dokumentacja.

XIII. Nadzór na funkcjonowaniem PPK

  1. Zasady inwestowania środków gromadzonych w ramach PPK.
  2. Rygorystyczne przepisy funkcjonowania instytucji finansowych zarządzających PPK.
  3. Ewidencje PPK i portal PPK.
  4. Sankcje karne i podmioty kontrolne.

XIV. Podsumowanie obowiązków w procesie wdrażania PPK

Podsumowanie obowiązków podmiotu zatrudniającego w procesie wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

  1. Obowiązki informacyjne i organizacyjne względem osób zatrudnionych, uczestników PPK oraz instytucji finansowej.
  2. Obowiązek tworzenia i gromadzenia dokumentacji w związku z działaniem PPK.

Informacje dodatkowe

Czas trwania szkolenia online "live":

Wszystkie szkolenia odbywają się w godzinach: 
Dzień 1 10 - 16.00
Dzień 2 9.00 - 14.30 
Od 9.30 do 9.50 pierwszego dnia przewidziana jest rejestracja uczestników. Na adres email podany w zgłoszeniu, zostanie wysłane zaproszenie (link) do udziału w szkoleniu. Po zaakceptowaniu zaproszenia nastąpi bezpośrednie połączenie z "salą szkoleniową online". Celem rejestracji jest sprawdzenia poprawnej łączności internetowej. Prosimy być wówczas "online" w dniu rozpoczęcia szkolenia.  

Harmonogram zajęć:

Dzień 1 - 10.00 - 16.00, z przerwami 
11.30-11.45,13.00-13.40, 15.00-15.15. 

Dzień 2 - 9.00 - 14.30, z przerwami 
10.30-10.45,12.30-12.45. 
14.30 Zakończenie szkolenia

Koszt szkolenia online dla 1 osoby zawiera:
- interaktywny udział w szkoleniu online podczas realizacji szkolenia stacjonarmego, certyfikat, materiały szkoleniowe. Uczestnik bierze obserwacyjny ale czynny zarazem udział w szkoleniu ONLINE.

Dodatkowo:

Uczestnikom odbytego szkolenia (po ok. 4 tygodniach) proponujemy dobrowolny udział w sesji tzw. "follow up". Celem spotkania jest zwiększenie efektywności webinarium, poprzez: utrwalenie wiedzy, wymianę doświadczeń, weryfikację stosowanych narzędzi.  Sesja ta odbywa się w godzinach 10.00 - 14.30.

Koszt udziału w sesji "follow up": 
320 zł netto + 23% VAT/ 1 osobę. Udział w tej sesji przeznaczony jest wyłącznie dla osób, które uczestniczyły w szkoleniu. Na 2 tygodnie przed terminem sesji "follow up", emailem zostaną wysłane indywidualne zaproszenia do uczestników szkolenia.

Zapisz się

Kliknij na przycisk "Zapisz się" i wypełnij formularz. Po wypełnieniu i przesłaniu Zgłoszenia wysyłamy potwierdzenie otrzymania Zgłoszenia oraz fakturę proforma, którą prosimy uregulować na 3 dni przed terminem szkolenia. Wraz z proformą wysyłamy również do uczestnika/ uczestników Zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z RODO. W sytuacji nie otrzymania potwierdzenie przyjęcia Zgłoszenia (w przeciągu 24 godzin od jego wysłania) prosimy o kontakt telefoniczny na telefon alarmowy: 607730000 (9.00-21.00).

Na minimum 3 dni przed terminem szkolenia prosimy o wpłatę na konto, która stanowi gwarancję udziału w szkoleniu.

W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu do 3 dni przed terminem szkolenia (a dokonanej wpłaty), zgłaszającemu zostanie niezwłocznie zwrócona cała kwota wpłacona na konto organizatora.

Podane ceny są wartością netto. Do cen należy doliczyć 23%VAT.

Instytucje, które finansują szkolenie ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT. Należy dołączyć do zamówienia stosowne oświadczenie, które wysyłamy na życzenie instytucji/ firmy zgłaszającej.

Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych. W przypadku dokonania wpłat za szkolenie, organizator dokona wówczas zwrotu pełnej wpłaconej kwoty na konto wpłacającego.

Więcej w zakladce Regulamin i Warunki udziału.

Termin szkolenia:
16-17 grudnia 2020r.
Miejsce szkolenia:
online
Koszt szkolenia:
650 zł. netto / 1os.
Zapisz się