szkolenia eLearning (2D, 3D, VR, AR),
mail-eLearning, gry eLearning
eSzkolenia.pl to portal informacyjny, kojarzący partnerów, którzy z jednej strony oferują wiedzę, a z drugiej szukają informacji umożliwiającej jej zdobycie za pośrednictwem technologii internetowej.
Na portalu można zamieścić oraz znaleźć informacje o produktach (płatnych oraz darmowych) w 5 głównych formach eSzkolenia, do których zaliczamy:
eKursy szkoleniowe
eFilmy szkoleniowe
eBooki/audio Szkolenia
eTransmisje „na żywo”
eStudia/ studia online
Zamieszczając informacje o szkoleniach statycznych nt. eKursów lub szukając ich wg proponowanych kategorii można spotkać się z podziałem na 3 grupy:
Szkolenia elearning’owe, to kursy przez internet, które w zależności od wykorzystanych technologii oddziaływania na zmysły (wzroku, słuchu, dotyku) można podzielić na następujące podgrupy:
NA PORTALU eSZKOLENIA.pl MASZ MOŻLIWOŚĆ BEZPŁATNEGO STWORZENIA SZKOLENIA E-LEARNING 2D/ VIDEO E-LEARNING. W SYTUACJI ZAINTERESOWANIA STWORZENIEM SZKOLEŃ E-LEARNING'OWYCH 3D, VR, AR SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI, A POLECIMY CI FIRMY, KTÓRE PROFESJONALNIE SIĘ TYM ZAJMUJĄ.
Szkolenia mail-eLearning (zwane też jako email-Learning) polegają na wysyłaniu na podany adres e-mail materiału szkoleniowego, w formie tekstu. Co ok. jeden tydzień uczestnik otrzymuje jedną lekcję w formie elektronicznego materiału pisanego. Podobnie jak w szkoleniach eLearning’owych uczestnik decyduje, kiedy czyta i analizuje przesłany tekst. Ta forma samo-nauczania nosiła kiedyś nazwę „nauczania korespondencyjnego”, gdzie za pośrednictwem poczty wysyłane były drukowane materiały szkoleniowe. Na zakończenie każdej lekcji, również drogą e-mailową uczestnik otrzymuje zestaw pytań, którego rozwiązanie, pomaga w upewnieniu się, czy dobrze został zrozumiany i przyswojony materiał. Prawidłowe odpowiedzi na ogół wysyłane są z kolejnymi lekcjami. Czas trwania szkoleń mail-eLearningowych wynosi przeciętnie ok. 1 – 2 miesiące.
Gry szkoleniowe to kierunek nauki i rozwoju poprzez zabawę. Są to na ogół gry decyzyjne, strategiczne lub zręcznościowe (indywidulane lub zespołowe), gdzie celem jest uzyskanie jak najlepszego wyniku (finansowego, ilościowego, itp.) Są to najczęściej gry symulacyjne, które najczęściej pozwalają uczestnikowi na pełne wczucie się w rolę osoby odpowiedzialnej za rozwiązanie problemu i tym samym podjęcia jak najlepszej decyzji w jak najkrótszym czasie. Gry konstruowane są tak, by odwzorowywały sytuacje problemowe. W zależności od koncepcji i fabuły gry, uczestnik zdobywa lub traci punkty, odbiera nagrody, artefakty i inne elementy, umożliwiające ukończenie gry z sukcesem. Ta forma samokształcenia może występować samodzielnie lub stanowić dopełnienie do tradycyjnych szkoleń eLearningowych. Poprzez rozwiązywanie zadań, wykonywanie poleceń, śledzenie rozbudowanych historii, uczestnik jeszcze bardziej angażuje się w szkolenie, gdzie efektem ubocznym jest nauka i rozwój w danej dziedzinie. Gry eLearnigowe noszą często nazwę – grywalizacja - (polskie tłumaczenie z j. angielskiego gamification). W tej formie kształcenia wykorzystuje się mechanizmy rywalizacji i gier w celu większego zaangażowania do nauki i samorozwoju.