ZNAJDŹ SZYBKO – Wyszukiwarka WSZYSTKICH produktów

D-LEARNING


D-LEARNING (Distance learning) - zasadniczą ideą portalu www.eszkoelnia.pl jest nauczanie na odległość (czyli ang.distance learning) zwane inaczej D-learning lub dLearning.

Przed erą internetu i komunikacji e-mail pierwszymi przykładami zastosowania d-learningu były szkoły korespondencyjne za pośrednictwem poczty. Zasadą takich szkół była komunikacja w obie strony, tak aby możliwy był kontakt listowny między słuchaczem a nauczycielem. Nie wymagane wówczas była jednoczesność miejsca i czasu.

Dziś rzadko stosuje się już formę kształcenia na odległość z wykorzystaniem poczty i jej listownej formy nauczania, która została zamieniona na formę e-mail. Stąd w serwisie eszkolenia.pl znajdują się szkolenia proponowane w formie e-mail–learning.

D-learning zakłada wszelkie formy szkolenia się i zdobywania wiedzy z wykorzystaniem internetu. Należą do nich:

  • E-learning (2D, 3D, VR, AR)
  • Video-e-learning (szkolenia e-learningowe z zawartością szkoleniowych filmów video)
  • E-mail-learning (szkolenia przesyłane w formie elektronicznej  na Twój adres e-mailowy)
  • Gry szkoleniowe e-learning’owe (szkolenia w formie gry edukacyjnej z wykorzystaniem formy elektronicznej) tzw EDUROZRYWKA (EDUTAINMENT (ang.) = EDUcation” i enterTAINMENT  („entertainment-education”)). Jest to tzw. edukacja poprzez rozrywkę. Celem tej formy nauki jest zaktywizowanie uczestnika szkolenia, zaangażowanie go poprzez rozrywkę.
  • Filmy szkoleniowe fabularyzowane (z akcją)
  • Filmy szkoleniowe nagrane podczas odbytych szkoleń stacjonarnych
  • Filmy szkoleniowe – nagrane i odbyte wcześniej WEBINARIA
  • Filmy szkoleniowe instruktażowe – nagrane filmy szkoleniowe w formie poradników.
  • E-book’i (pisany materiał elektroniczny)
  • Audio-book’i (nagrane szkolenia na ogólnie dostępnych przekaźnikach dźwięku lub dostępne do ściągnięcia w internecie, w sieci)
  • eMateriały szkoleniowe: Instruktaże, Poradniki, Prezentacje PP.
  • ePrasa: eCzasopisma, eGazety
  • eArtykuły, ePublikacje
  • eGry szkoleniowe (szkolenia w formie gry edukacyjnej do wydruku i realizacji podczas szkoleń)
  • Webinaria warsztatowe (szkolenie w czasie rzeczywistym,  w którym uczestnik widzi na ekranie komputera trenera (opcjonalnie – uczestników), może zadawać pytania i czynnie brać udział w ćwiczeniach, zadaniach. Trener porozumiewa się z uczestnikami bezpośrednio przez czat czy wideokonferencję, a uczestnik może w czasie rzeczywistym uzyskać wyjaśnienia. Zaletą tego trybu szkolenia jest szybka odpowiedź. Zasady szkolenia są podobne do zasad panujących podczas szkolenia stacjonarnego.
  • Webinaria wykładowe - konferencyjne (szkolenie w czasie rzeczywistym, w którym uczestnik widzi  na komputerze trenera, ale nie ma z nim i pozostałymi uczestnikami interakcji). Uczestnik szkolenia słucha wykładu i obserwuje prezentowane podczas webinarium slajdy.
  • Webconsulting, webcoaching